Secebis Diri

Ana tidaklah setabah Ummu Khadijah , tidaklah semulia Fatimah Az-Zahra , apa lagi sesabar Masyitah dan sumaiyah , maupun sehebat ummu Sulaim dan seteguh Aisya Humaira . Kerana diri cuma wanita yang cuba untuk menjadi solehah di akhir zaman ini yang dimana aurat semakin dibuka , dimana syahadah hanya pada nama , dimana dunia yang terus dipuja , dimana nafsu fana menjadi santapan utama , dimana batas sentiasa dileraikan , dimana ukhuwah sentiasa di pinggirkan . Ya Rabb , selamatkan dunia ini dari dosa dan maksiat . Wahai kaum Hawa kita cuma An-Nissa . Para pendosa yang terbanyak di neraka . Wahai muslimahku walau kamu tak setabah para Mujahidah . Namun tabahlah pada ketetapan Allah kerana padanya ada syurga . Walau tak semulia para wanita sirah tapi muliakan diri dengan agama yang memelihara . Kerana padanya ada pahala . Walau tak sesabar para wanita solehah . Namun sabarkan jiwa pada nafsu dunia yang menyiksa kerana padanya ada bahagia . Jadilah seorang wanita solehah di dunia akhir zaman ini , jadilah sebutir permata dalam berjuta pasir yang menimbun .


Friday, January 11, 2013

Stay Strong Self !

Dear Heart. Self .. please be strong as much as you can..  :) Put your trust to Allah.. In Shaa Allah, Allah will not makes you disappointed..

Allahu Rabbi.. kadang kadang diri ini terlalu lalai dan lupe dgn nikmat Allah.. sungguh aku hanya hamba yg terlalu lemah tanpa Penciptanya.. terlalu takut dgn kenangan sedangkan kenangan tu dah banyak mengajar aku menjadi kuat dan dekat dgn Allah :'(

Sorry for All my mistake to you.. i'm just human being..

Cukuplah hanya Allah yg mengetahui ape yg tersirat dlm hati ini.. The scars is not easy to heals.. i'm sorry.. sometimes i can't realize that what i have done.. :'( terlalu ikot luke dlm hati.. Allahu.. Maafkan saya dgn segala kesilapan saya.. hakikatnya saya hanya manusia yg pernah dilukai oleh manusia lain.. sungguh saya dah serahkan luka itu kepada Allah.. tp kdg2 saya sendiri lalai melayan luke itu semula.. :'(

No comments:

Post a Comment