Secebis Diri

Ana tidaklah setabah Ummu Khadijah , tidaklah semulia Fatimah Az-Zahra , apa lagi sesabar Masyitah dan sumaiyah , maupun sehebat ummu Sulaim dan seteguh Aisya Humaira . Kerana diri cuma wanita yang cuba untuk menjadi solehah di akhir zaman ini yang dimana aurat semakin dibuka , dimana syahadah hanya pada nama , dimana dunia yang terus dipuja , dimana nafsu fana menjadi santapan utama , dimana batas sentiasa dileraikan , dimana ukhuwah sentiasa di pinggirkan . Ya Rabb , selamatkan dunia ini dari dosa dan maksiat . Wahai kaum Hawa kita cuma An-Nissa . Para pendosa yang terbanyak di neraka . Wahai muslimahku walau kamu tak setabah para Mujahidah . Namun tabahlah pada ketetapan Allah kerana padanya ada syurga . Walau tak semulia para wanita sirah tapi muliakan diri dengan agama yang memelihara . Kerana padanya ada pahala . Walau tak sesabar para wanita solehah . Namun sabarkan jiwa pada nafsu dunia yang menyiksa kerana padanya ada bahagia . Jadilah seorang wanita solehah di dunia akhir zaman ini , jadilah sebutir permata dalam berjuta pasir yang menimbun .


Wednesday, January 9, 2013

Easy To Forgive but Hard To Forget.

Bukan semua benda yang melukakan kite boleh ubat.. boleh lupekan.. hakikatnya kita hanya MANUSIA BIASA yang lemah tanpa Pencipta Nya.. dah terlalu banyak bende terjadi n tak mampu nak gambarkan apa yang aku rasa..


Betul orang cakap.. Manusia selalu mengecewakan.. :'( walaupun dah okay. tp hakikatnya Allah saja yg tahu hati ini.. bertapa sayu nya.. memaafkan adalah yg terbaik.. i'm trying to forget but it's to hurt and i can't shows how painful it is.. Every day i'm try to be strong as much as i can.. i'm tired of crying inside.. i just can pray and hope Allah can heals it.. 


Bukan salah siape2 semua ni berlaku.. everything happens with a reason.. and i know he has he own reasons.. Only he and Allah knows it.. :') Apa yg dia buat adalah yg terbaik untuk diri dia.. Saya cuma mampu berdoa supaya saya tak rasa lg perasaan ni.. perasaan yg tak boleh dah di gambarkan dari mata or mulut.. Stay strong self..


Ya Allah.. Hanya padaMu aku berserah segala harapanku ..
 Amin Ya Rabb :) 

No comments:

Post a Comment