Secebis Diri

Ana tidaklah setabah Ummu Khadijah , tidaklah semulia Fatimah Az-Zahra , apa lagi sesabar Masyitah dan sumaiyah , maupun sehebat ummu Sulaim dan seteguh Aisya Humaira . Kerana diri cuma wanita yang cuba untuk menjadi solehah di akhir zaman ini yang dimana aurat semakin dibuka , dimana syahadah hanya pada nama , dimana dunia yang terus dipuja , dimana nafsu fana menjadi santapan utama , dimana batas sentiasa dileraikan , dimana ukhuwah sentiasa di pinggirkan . Ya Rabb , selamatkan dunia ini dari dosa dan maksiat . Wahai kaum Hawa kita cuma An-Nissa . Para pendosa yang terbanyak di neraka . Wahai muslimahku walau kamu tak setabah para Mujahidah . Namun tabahlah pada ketetapan Allah kerana padanya ada syurga . Walau tak semulia para wanita sirah tapi muliakan diri dengan agama yang memelihara . Kerana padanya ada pahala . Walau tak sesabar para wanita solehah . Namun sabarkan jiwa pada nafsu dunia yang menyiksa kerana padanya ada bahagia . Jadilah seorang wanita solehah di dunia akhir zaman ini , jadilah sebutir permata dalam berjuta pasir yang menimbun .


Sunday, May 8, 2011

The True Of LOve.. (:

(A girl and guy were speeding over 100 mph on a motorcycle)


Girl: Slow down. I’m scared
Guy: No this is fun. 
Girl: No its not. Please, it’s too scary! 
Guy: Then tell me you love me. 
Girl: Fine, I love you. Slow down! 
Guy: Now give me a BIG hug. 

(Girl hugs him) 
Guy: Can u take my helmet off and put it on? It’s bugging me.



In the paper the next day: A motorcycle had crashed into a building because of break failure. Two people were on the motorcycle, but only one survived.


The truth was that halfway down the road, the guy realized that his breaks broke, but he didn't want to let the girl know.
Instead, he had her say she loved him, felt her hug one last time, then had her wear his helmet so she would live even though it meant he would die.

No comments:

Post a Comment