Secebis Diri

Ana tidaklah setabah Ummu Khadijah , tidaklah semulia Fatimah Az-Zahra , apa lagi sesabar Masyitah dan sumaiyah , maupun sehebat ummu Sulaim dan seteguh Aisya Humaira . Kerana diri cuma wanita yang cuba untuk menjadi solehah di akhir zaman ini yang dimana aurat semakin dibuka , dimana syahadah hanya pada nama , dimana dunia yang terus dipuja , dimana nafsu fana menjadi santapan utama , dimana batas sentiasa dileraikan , dimana ukhuwah sentiasa di pinggirkan . Ya Rabb , selamatkan dunia ini dari dosa dan maksiat . Wahai kaum Hawa kita cuma An-Nissa . Para pendosa yang terbanyak di neraka . Wahai muslimahku walau kamu tak setabah para Mujahidah . Namun tabahlah pada ketetapan Allah kerana padanya ada syurga . Walau tak semulia para wanita sirah tapi muliakan diri dengan agama yang memelihara . Kerana padanya ada pahala . Walau tak sesabar para wanita solehah . Namun sabarkan jiwa pada nafsu dunia yang menyiksa kerana padanya ada bahagia . Jadilah seorang wanita solehah di dunia akhir zaman ini , jadilah sebutir permata dalam berjuta pasir yang menimbun .


Friday, May 13, 2011

compiuz??

i wish u like me.. i wish u love me.. i wish u miss me..
i wish u will be my soulmate.. i wish what i wish become true.. amin~~


But i stil compiuz wif myself.. i still compiuz either u love me or not?? i hate it if u juz said "love" just in your mouth.. n u not meant it.. damn!! i hate it soo much.. kadang2 hidup ni pelik.. ape yang kite harapkan.. tak slalu nya kite dapat.. but i know... everything happen coz a reason.. sape kita nak menghalang kehendak Nya.. hanya Dia yang tahu ape yang terbaik untuk kite..
Dan kadang2 itulah kite rase hidup ny x fair langsung.. kite b'fikiran singkat!! 


Cinta..love??? which one?? erkkk..  ramai orang cakap "CINTA" itu menyakitkan?? betul ke??
 its totally FALSE.. CINTA itu indah.. LONELINESS is hurts..REJECTION is hurts and LOSSING someone that we love also hurts..LOVE is jus a feeling that will cover all your hurts and make it wonderful again..(:

1 comment: