Secebis Diri

Ana tidaklah setabah Ummu Khadijah , tidaklah semulia Fatimah Az-Zahra , apa lagi sesabar Masyitah dan sumaiyah , maupun sehebat ummu Sulaim dan seteguh Aisya Humaira . Kerana diri cuma wanita yang cuba untuk menjadi solehah di akhir zaman ini yang dimana aurat semakin dibuka , dimana syahadah hanya pada nama , dimana dunia yang terus dipuja , dimana nafsu fana menjadi santapan utama , dimana batas sentiasa dileraikan , dimana ukhuwah sentiasa di pinggirkan . Ya Rabb , selamatkan dunia ini dari dosa dan maksiat . Wahai kaum Hawa kita cuma An-Nissa . Para pendosa yang terbanyak di neraka . Wahai muslimahku walau kamu tak setabah para Mujahidah . Namun tabahlah pada ketetapan Allah kerana padanya ada syurga . Walau tak semulia para wanita sirah tapi muliakan diri dengan agama yang memelihara . Kerana padanya ada pahala . Walau tak sesabar para wanita solehah . Namun sabarkan jiwa pada nafsu dunia yang menyiksa kerana padanya ada bahagia . Jadilah seorang wanita solehah di dunia akhir zaman ini , jadilah sebutir permata dalam berjuta pasir yang menimbun .


Saturday, April 30, 2011



PARAH... PARAH... kan best kalau ade boy like that.. sweet.. romantik.. charming.. n macam2 la.. i love u my secret boy.. bile la nk dapat org cm tu.. haaishh..

but i know that my dream will never come true..  i'm just waste my time to wait for a miracle.. come on syida... wake up!! jangan ko nk berharap untuk dapatkan dia..
tu sume hanye drama... drama.. n drama..

1 comment:

  1. hikhik ade ke org cmtu lg??mcm dh pupus jek...hahaha jgn dhrp pd yg tiada..time pd yg sudi...mcm en. panter...huhu xde mende nk komen..sje nk menyemk..ngeee~

    ReplyDelete